31 januari 2011

Je bent jong en je wilt wat!

De reden dat ik even minder blogde heeft te maken met verschillende elementen:
Uit mijn potlood kwamen geen illustraties gelopen. De naailes had een 'pedagogische studiedag', dus draaide mijn machien niet op volle toeren. En voor de rest gebeurde er niet veel bijzonder.

Maar, lieve lezers, ik lag ook niet op mijn luie krent!
Nee, ik werkte aan twee geheime projecten. :)

Buiten dat was er ook nog een andere oorzaak. Het begon lang geleden, toen mijn haren nog wild en lang waren. En nee, het gaat hier niet over de kus op de foto (al is dat soms ook wel een reden). Kijk gerust een beetje naar beneden.

Op het feestje van mijn beste maatje L. nam ik L.'s trekzak in handen en speelde (lees: trok wat heen en weer). Nadien nam L. het zelf over en ja, ze is/was een waar talent.

Enkele maanden later besloot het lief een trekzak van een andere, wijze vriendin I. te lenen. Aldus bracht hij vaak dat houten instrument mee naar hier. Uit het heen en weer getrek, van mezelf, begonnen steeds meer en meer noten te klinken.

Het lief heeft inmiddels weinig tijd voor de trekzak en besluit hem terug te geven aan I.. Mmm.. dit bezorgde mij pijn in het hart. Voor het lief de trekzak binnenbrengt, leen ik hem voor een weekje.






En nu dat mooie ding hier toch staat, heb ik al vlijtig geoefend!
Als hij me echt ligt, ga ik hem lenen.
En wie weet ben ik later een talent, net zoals L. en I. !




ps: ik zoek nog accordeonlessen omgeving Hasselt (liefst zonder notenleer, want dat kan ik al)

5 opmerkingen:

  1. @Mariken: daar heb ik teveel plankenvrees voor, denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik speel zelf ook, zonder notenleer, maar niet diatonisch. Gewoon doen!
    Ik weet dat Iwein Jacobs uit Puurs zelf les geeft, en ook veel mensen kent die lesgeven. Je kan hem misschien eens een mailtje sturen?
    iweinataccordeonist.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Karen,

    Mijn leraar gitaar van twee jaar geleden geeft ook accordeonles in Hasselt aan het kanaal (in het volkstehuis)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Karen van Pie Hoe3 februari 2011 om 13:27

    Je mag altijd mijn diatonische accordeon lenen: sinds ik chromatische speel ligt die hier maar te stoffen. Maar het is eentje uit mexico. Met vlaamse vingerzettingen zal je niet ver komen daarop :-)

    BeantwoordenVerwijderen