14 juli 2014

Cambodja!

Mijn vriend en ik vlogen twee weken geleden richting Cambodja. We deden een rondreis met de rugzak. Al had ik hier voorheen wat schrik voor, nu kan ik enkel zeggen dat Cambodja zich hier perfect tot verleent. Goedkope guesthouses in haast elke straat en busvervoer à volonté. Echt een makkie om van de ene plek naar de andere te reizen!

Onze rondreis van 12 dagen ging via Phnom Penh (landing) - Kompong Thom - Siem Riep - Battambang - Sihanoukville - Koh Rong - Kampot - Phnom Penh
Enkele weetjes en tips:

- Neem een volle wc-rol mee, hij zal je beste vriend worden tijdens je reis
- Smeer je vaak in tegen de zon, maar denk er aan, verbranden doe je toch
- De meest gehoorde woorden: 'Tuktuk, Sir?' en 'Only one dollar!' 
- Kinderen zwaaien en roepen 'Hello' naar je, bij het terugzwaaien voel je jezelf een beetje koningin er genoeg om te zeggen..
- Guesthouses vind je al voor 4 dollar (zo een drie euro), met dubbelbed, ventilator en badkamer met koud water.. en bij pech ook wat diertjes :)
- Voor deze prijs niet altijd even proper, een lakenzak is geen overbodige luxe

- Reken op elke avond veel plezier, cocktails zijn er al voor 1 en halve dollar, met hier en daar ook nog enkele happy hours
- Vervoer en toeristische bezoekjes zijn wel prijzig
- Eten bij de plaatselijke bevolking kan vanaf een halve dollar en het levert leuke blikken op
- De helft van de mensen (ook hoteluitbaters!) kan geen woord Engels, de andere helft hun Engels is haast niet verstaanbaar
- Een boek met 'reistekeningen' kan dus handig zijn dit hadden wij niet bij
- Mieren zitten overal, ook in mijn toilettas.. laat dan ook nergens iets van voedsel slingeren!

Laten we zeggen, het was een reis om nooit meer te vergeten! Ik kan dan ook iedereen aanraden om er eens heen te gaan, als je houdt van een beetje rondreizen..



6 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie rondreis zo mee viel.Het zou niets voor mij zijn maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde,hé!Voor de rest nog een fijne thuis vakantie,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, geweldig! En goeie tips! Staat zeker op mijn verlanglijstje om ooit heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oei mss had je een afwasbare toilettas moeten swappen dan kon je de mieren er afspoelen ;)

    Leuk dat je een goede reis hebt gehad!!
    groetjes sarah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, inderdaad! Ze zaten in mijn tandenborstel-beker dus die was gelukkig ook gemakkelijk afspoelbaar :)

      Verwijderen