27 mei 2015

Vriendjesdag = stempels snijden

Elk jaar hebben we in de tekenacademie, afdeling Zonhoven, een vriendjesdag (voor ons week) op het programma staan. De leerlingen mogen een vriendje meebrengen en kinderen die eens van tekenles willen proeven, mogen ook binnenspringen.

In de tekenacademie werken we meestal meerdere lessen aan een tekening. Bij de vriendjesdagen moet de tekening of knutselwerk op één lesje af zijn, zodat iedereen zijn werkje naar huis kan nemen. Altijd een uitdaging!
Omdat ik wel van een uitdaging hou en al meermaals workshops 'stempels maken' aan volwassenen gaf, leek het me leuk om met de oudste groep (4-5-6lj.) ook eens een stempel te maken.

De leerlingen kregen een aantal kleine tips en wat ideetjes voor een ontwerp. Eigenlijk mochten ze helemaal zelf kiezen wat er op hun stempel kwam. Zo koos de ene een paard, de andere een poes, een aap of een snor.
Ondanks mijn kleine instructies waren de leerlingen snel met de gutsen weg! Ik vond de resultaten voor zo jonge kinderen, op zo'n korte tijd, best verbluffend. 

Het was een super toffe namiddag!






10 opmerkingen:

  1. Heel leuke stempels zie ik op at blaadje :D.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zitten best leuke stempels tussen maar ik had niet anders verwacht met zo'n toffe juf die goede uitleg geeft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig om te zien wat die jonge kids hebben gemaakt! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was vooral verbaasd van wat ze al konden (er was maar een hele korte uitleg, omdat er weinig tijd was)

      Verwijderen
  4. Super! Die kinderen kunnen er wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waauw, inderdaad heel mooie dingen! En ik moet met schaamrood op de wangen toegeven dat die stempelset om zelf stempels te maken die ik ooit op jouw blog won, hier nog altijd ongeopend ligt..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, dat is jammer (maar ik kan het wel begrijpen!).
      De mesjes bij de set zijn wel heel goed... ik gebruik ze soms ook om mijn stempels te snijden :)

      Verwijderen
  6. wat leuk. ik moet hier ook nog gutskes hebben liggen. Maar in welke door? Na de verhuis is het knutselen hier wat stil gevallen. Eerder verbouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de juf die dit ook wil kunnen ;-)4 juni 2015 om 21:15

    Mag ik weten wat je als basis gebruikte? Ik probeerde dit reeds met een gum uit de hema, maar dit lukte niet echt goed. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen