27 augustus 2016

Leather Sweater (LMV) + give-away

La Maison Victor stuurde me een erg leuk mailtje! Ik mocht voor hen een patroon testen. Nog leuker was dat ik zelf mocht kiezen welk patroon!

Ik ging voor de Leather Sweater voor Klaas. Je kleine kadee in een maaksel van je zien, geeft nog meer voldoening dan iets voor jezelf naaien. 

Het patroon begint wel pas bij een maatje 92. Kleine Klaas zwemt nog in de trui. Desondanks is een foto met 'een kind in een trui' nog altijd leuker dan een foto van een 'trui zonder kind er in'. ook al was het de warmste dag van het jaar

De sweater was super snel klaar! Echt iets voor mij... Ik zette hem volledig met de overlock in mekaar. Het is ook een heel leuk patroon voor beginnende naaisters! De stap-voor-stap video en het bijhorend boekje, leggen goed uit wat je moet doen.

Het stofje, ééntje van Froy en Dind, lag nog in de kast zonder doel. Eerlijk gezegd dacht ik dat het niet zo een mooie trui zou worden in dit stofje, maar eens af werd het tegendeel bewezen. Ik ben er zot van!

Zo zot, dat ik nog 'snel' na één mislukte en één te grote muts, een bijhorend strikmutsje naaide. Dat diezelfde dag nog een andere mama me vroeg waar ik het mutsje vandaan had, gaf me nog een extra pluim :) 
En omdat...

... de herfst er aan komt
... het nu veel te warm is
... het schooljaar opnieuw begint
... en ik terug aan het werk ga

mag ik van La Maison Victor een Leather Sweater patroon weg geven!

Het patroon loopt van maat 92 tot 174.
Begint het bij jou al te kriebelen om deze trui te naaien? En ken je wel iemand die er in past? Laat me dan hieronder weten welk jou favoriete jongenspatroon is!

Deelnemen kan tot volgende zaterdag, 3 september, 24u.
Succes!

32 opmerkingen:

  1. Een favoriet jongens patroon heb ik niet, aangezien er hier geen zonen rondlopen. Maar ik maakte wel ooit al enkele Jacob broeken voor de dochters. En wie weet waait die kleedjes periode ooit nog eens over, en probeer ik de andere broekpatronen van Zonen09 eens... En die leather sweater is volgens mij heel unisex, dus dat patroon wil il wel winnen. Mooie versie trouwens voor die knappe zoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks zo leuk als een Theo hemd, maar stiekem hoop ik dat een leather sweater ook eens onder de machine rolt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe mee.. Als beginnende naaister staat wat je schrijft me helemaal aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb helemaal fan van de Jacob broek van Zonen09 dus wacht ik ongeduldig tot mijn ventje in maatje 92 past... Zou toch mooi staan met een Leather sweater?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In kan ook enkel en Theo van Zonen 09 op de lijst zetten, al zou de zoon en kaptrui kiezen.
    Ik wil gerust van de leather sweater m'n favoriete patroon maken dit najaar 😇

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn zoontje is nu 7 maanden en het is ook wachten tot hij in de jongenspatronen past. Ik ben deze week toch overstag gegaan voor het Billie patroon van Zonen09. Stilletjesaan zal hij wel in maatje 80 passen hoop ik. Voor de dochter maakte ik ook al een Olé, ook een aanrader. Perfect als jasje in de zomer/herfst. Ik doe ook graag mee voor de leather sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik wil wel meedoen voor onze babysit
    zelf ben ik grote fan van de leather sweater, absolute favoriet
    het patroontje zou haar wel blij maken denk ik
    ziggy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, de Leather Sweater, die ontbreekt nog in mijn collectie patronen :-) Ik doe mee voor mezelf, dan dragen zowel dochter als zoon er deze herfst/winter.
    De zoon past nu in maatje 80 dus de Billie van Zonen09 viert hier hoogtij. De Cisse en Theo wachten vol ongeduld. Maar om eens iets anders dan de geweldige Zonen09 te noemen: ik hou wel van een hemdje bv. dat van dedromenfabriek (mits goed nameten en maten combineren)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik laat de kans om dit patroontje te winnen aan iemand anders aangezien ik dat tof truitje al in een boekje heb! Enfin, ik wou dus eigenlijk gewoon zeggen: Schoon exemplaar! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooooh, nu roep ik heel hard ik ik ik, daar passen alle 4 mijn 'kindjes' nog in. En nee kindjes is moeilijk als die gaan van maat 92 tot en met maat 158. Maar lijkt me wel super om voor allemal hetzelfde te maken (maar andere kleurtjes).
    En mijn favo jongenspatroon : de omni tempore van sofilantjes vind ik super en is hier een succes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe mee...ik zie viks zokke op de foto..en moet dat niet strikmuts zijn ipv stikmuts :) mijn favorietis Billie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe mee...ik zie viks zokke op de foto..en moet dat niet strikmuts zijn ipv stikmuts :) mijn favorietis Billie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeps, even aangepast, merci!

      Verwijderen
    2. en inderdaad, zijn sokken! Elke dag heeft hij er van Vik aan... echte toppers!

      Verwijderen
  13. Ohnee, ik heb nog niets voor mijn zoon kunnen maken wegens genen tijd, maar die trui lijkt me wel een haalbare kaart ;)! #prioriteitenduidelijkverleggen ^^ - groetjes, Marieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Héél mooi! En zo schattig!
    Een super patroontje! Mocht ik het winnen dan maak ik er met mijn collega-naaisters in de les misschien wel hét 'klasmodel' van! En dan maak jij niet eentje, maar meerdere tevreden... is dat geen tof idee !?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik maakte al veel raglan truien in nickey velours voor m'n 3 zonen. Snel klaar met overlock. Patroontje bijvoorbeeld: little lamp van ottobre 4/2012. Zou leuk zijn om dit patroontje te winnen en eens een niet-raglan trui te maken. Succes met werk heropstart! Loopt wel los eens je bezig bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik maakte al veel raglan truien in nickey velours voor m'n 3 zonen. Snel klaar met overlock. Patroontje bijvoorbeeld: little lamp van ottobre 4/2012. Zou leuk zijn om dit patroontje te winnen en eens een niet-raglan trui te maken. Succes met werk heropstart! Loopt wel los eens je bezig bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een supermooie trui ! Mijn lievelingspatroon is Theo van zonen 09 en de Billie van zonen 09 vind ik ook heel leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het Vinkenhemdje en de Ally aijn hier al meermaals gemaakt, de Leather sweater is een blijver voor alle seizoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie versie maakte je! En oh wat willen wij ook graag dat patroon ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een trui-patroon uit de Knippie is op dit moment nog mijn favoriet, maar deze winter groeit het Ventje in maat 92, en daar zou dit patroon goed bij passen! Ik doe graag mee, superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een heel leuk truitje voor Klaas! En zo'n überschattig mutske erbij! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mijn patroon voor de jongens is het billiepatroon van Zonen 09 :-) Lekker eenvoudig!
    Je zoontje is echt een schattig ventje en zeker met zijn mutsje aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn favoriete jongenspatroon, (dat nadien ook voor mijn kleinere meisje past) is de hoodie uit SVDZ.
    Maar deze Leather Sweater zou ook wel in mijn top 10 kunnen komen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik maak vooral heel veel raglan shirts en truien voor mijn zoontje. Maar de leather sweater staat hier heeeeeeeeeeeel hoog op het verlanglijstje. Het lijstje van gave patronen voor ons dochtertje is namelijk mega lang. Jongens blijkt toch echt veel lastiger... En met 4 jaar een mega eigen kledingsmaak helpt natuurlijk ook niet echt bij het maken/kopen van kleding voor hem...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuk patroon. Ik kom nog maar net kijken in de naai wereld.
    Maar het lijkt me super leuk om dit truitje voor mijn 2 dochters te gaan maken!! Het ziet er zo leuk uit, ook met het strikmutsje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuk patroon. Ik kom nog maar net kijken in de naai wereld.
    Maar het lijkt me super leuk om dit truitje voor mijn 2 dochters te gaan maken!! Het ziet er zo leuk uit, ook met het strikmutsje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hier een beginnende naaister. Ik heb enkel al een jurkje gemaakt voor mijn dochtertje maar mijn zoontje mag natuurlijk ook niet ontbreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hier een beginnende naaister. Ik heb enkel al een jurkje gemaakt voor mijn dochtertje maar mijn zoontje mag natuurlijk ook niet ontbreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk!! Ben helemaal fan van het naaien van broekjes! Zo leuk om te doen, maar zo'n trui zou ook wel eens bij de favoriete kunnen gaan horen. En dan 2 dezelfde voor mijn zoons.

    BeantwoordenVerwijderen