30 oktober 2014

Het is beslist..


Bijna vier jaar zit ik tussen de stempels, op 28 februari 2011 sneed ik zelf mijn allereerste stempel. En wat voor één… een stempel die nog veel teweeg zou brengen, maar dat wist ik toen nog niet.

De bestellingen liepen op. Het ging van mond tot mond. Ik ontmoette vele lieve en leuke klanten op marktjes en leerde fijne standhouders kennen. Voor sommigen was ik wel heel bijzonder, zo had ik de eer om geboortestempels of stempels met het geschift van een overledene uit te snijden. Kortom, ik maakte mensen gelukkig met mijn stempels. Dat was mijn doel: een klein winkeltje, zoals ik het voor ogen had, stempels mooi verpakken en mensen verrassen.

Mijn stempelwinkeltje liep zo goed, dat het soms moeilijk was om mijn hoofd boven water te houden. Want, zoals jullie weten of niet, ik heb naast mijn winkeltje ook nog een hoofdjob én een lief. Daarom verhoogde ik een tijd geleden met tegenzin de stempelprijzen, maar jullie enthousiasme bleef en het klantenaantal steeg steeds. :)

In oktober 2013 zag ik de bomen door het bos niet meer en begon ik met een wachtlijst. Hierdoor moesten sommige klanten tot wel negen maanden wachten op een stempel en velen konden niet meer bij op de lijst. Bij deze klanten waren ook veel vaste klanten, die al maanden bij mij bestelden. Toen brak mijn hart… en in juni waren we volledig volzet.

Ik had een adempauze nodig.
Adempauze voor mezelf, weer lekker onbezonnen naaien, thuiskomen en niets moeten doen of eens weg gaan met vriendinnen.
Adempauze voor de grote verhuis, want ohjee, er moest nog zoveel gebeuren toen.
Adempauze voor mijn lief en adempauze om aan de grote start van mijn eigen leven te beginnen, namelijk samenwonen!


Wel, en dat doe ik nu al een maand lang, samenwonen. Ik kan jullie laten weten dat het fantastisch loopt hier. Ons huis is een thuis geworden en we zijn hier graag in de tot-voor-kort-onbekende stad Diest.

Maar, samenwonen brengt ook wat teweeg bij jezelf. Daarom nam ik een beslissing, een grote. Ik dacht er vier maanden over na, het ging van ja – neen – misschien – toch maar niet. Het is een moeilijke beslissing, maar wel de juiste.

Ik heb kei-hard gewerkt voor Karen.Stempels. Dagen, uren, ochtenden heb ik stempels gesneden, dagenlang achter mijn computer mails beantwoord. Karen.Stempels was een groot succes! Ik mocht samenwerken met de fantastische schrijver Geert De Kockere voor een geluksvogelproject. Voor Moosmade, nu ‘Durf te stempelen’ maakte ik een aantal stempelontwerpen die nog steeds verkocht worden.  Ik kwam in Het Belang van Limburg en werkte samen met Studio Blanche. Allemaal fantastische projecten die ik niet wil opgeven.

Om het geheel toch positief af te sluiten wil ik jullie eerst vertellen waar ik wel mee verder ga… 

Hou jullie in de toekomst alvast klaar voor vrolijke blogposts over geboortekaartjes! Dus ken je iemand die nog opzoek is naar een kaartje? Dan mag je mij altijd aanraden!

Het goede nieuws is dat we exclusief voor deze klanten de stempelwinkel nog openhouden! Wie een geboortekaartje besteld, kan dus nog wel handgemaakte stempels bestellen. Tot mijn grote spijt en met tranen in de ogen stoppen we voor de rest wel met Karen.Stempels.

Voordat ik eindig wil ik jullie ontzettend bedanken voor jullie bestellingen, positieve woorden, bewonderingen, lieve mails en goede ideeën!

We staan wel nog altijd open voor stempel-ruils, nieuwe projecten, testjes of leuke ideeën! Er komen zeker nog inspirerende blogposts op deze blog. Mailtjes zijn leuk, karenvandelaer@hotmail.com

23 opmerkingen:

  1. Dag Karen. Spijtig nieuws maar wel zeer fijn om te lezen. Een moedige beslissing die hopelijk voor wat meer rust zal zorgen en de weg opent naar nieuwe creatieve ideeën. Ik wens je er in alle geval héél veel succes mee. Goed bezig zo daar in Diest denk ik zo ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms is het niet makkelijk om beslissingen te nemen, maar je moet vooral voor jezelf en je thuis zorgen. Hopelijk brengt deze keuze een beetje rust en tijd, zodat je kan genieten van dingen die je al lang opzij moest zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hiep hiep hoera voor moedige beslissingen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel jammer maar o zo te begrijpen. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. We blijven jou sowieso volgen en bewonderen al het andere moois dat je met ons wil delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een last valt waarschijnlijk van je af. Goed zo Karen! En stempelen, dat zal je wel blijven doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat begrijp ik je goed! Het gevoel van niet 'moeten' maar 'mogen' is zoveel waard!
    Veel succes met de geboortekaartjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!! Oooh wat jammer lieve karen.
    Maar ik begrijp je wel hoor.
    Dikke dikke knuffel zo'n beslissing nemen is niet gemakkelijk!!

    Dikke zoen
    sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik snap dat ! En ik wens je veel plezier met de dingen die je wel nog doet/gaat doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben blij dat ik een workshop bij jou kon volgen zodat ik zelf stempels kan snijden :-)
    Veel plezier gewenst met je toekomstige bezigheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als het je petje te boven gaat moeten er beslissingen genomen worden. Eerst en vooral moet je nog kunnen genieten van maken. Zodat je hart erin zit en dat is wat je klanten willen. Niet 'zomaar' een stempel.
    Alvast nog heel veel succes.
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als graag doen,moeten wordt is het niet goed.Inderdaad een moeilijke beslissing daar twijfel ik niet aan.Het gaat je goed wat je nu verder gaat doen.Maar ik ben wel blij dat ik in november nog de stempelworkshop met je kan doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kiezen voor jezelf en je geliefde... dat kan alleen maar jij! Een prima keus lijkt me! Suc6 met alle dingen die je nog gaat doen en ik blijf je met veel plezier hier volgen! Groetjes Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een moeilijke, moedige en begrijpelijke beslissing! Het moet allemaal nog een beetje plezant blijven hè, en zo is dat in het leven...alles komt en gaat...go with the flow hè! veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een moeilijke beslissing, maar je moet je hart daarin volgen... Weer wat meer tijd voor nieuwe uitdagingen! Ik ben alvast fan van de geboortekaartjes, benieuwd wat er nog volgt, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed voor jou!! Ik zal je mooie stempelcreaties missen en ik ben erg gelukkig dat ik er ook eentje heb :o) Het moet inderdaad plezant blijven. Blijf gewoon doen wat jij leuk vindt.
    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. benieuwd naar de nieuwe geboortekaartjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Soms moet je moeilijke keuzes maken en ik vind het heel moedig van jou dat je deze knoop hebt doorgehakt. Ik wens je veel succes met het maken van geboortekaartjes en wie weet wat de toekomst voor jou nog in petto heeft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe moedig van jou, Karen, om zo'n moeilijke en pijnlijke beslissing te nemen. Maar ik kan me voorstellen dat je opgelucht adem haalt nu de kogel door de kerk is! Ik ben dus ongelooflijk blij dat ik nog mijn Karen-stempels heb kunnen ontvangen :-). Ik zette net mijn tegenprestatie op je facebook ;-). Veel succes met je nieuwe start! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Misschien een nieuwe uitdaging:
    http://attic24.typepad.com/weblog/2014/11/pumpkin-love.html
    Ik moest direct aan jou denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. grappig, ik heb al gedacht om dit met mijn leerlingen te doen! :)

      Verwijderen
  20. Ik lees je bericht nu pas, je postte het op mijn 40ste verjaardag, zo te zien, we waren toen in Londen.
    Ik ga geen baby's meer hebben, maar ben och zo blij dat zowel ik als mijn 2 kids een stempel hebben van jouw hand!
    Fijne groetjes Sofie!

    BeantwoordenVerwijderen