11 januari 2016

Babyshower

Het fenomeen 'babyshower' (= een feestje voor de zwangere mama vlak voor de baby komt), kende ik al. Dat het hier gevierd werd wist ik niet, tot dat ik op een forum verschillende foto's van Nederlandse, zwangere dames zag, die er mee verrast werden. Stiekem was ik toch wel een beetje jaloers..

Gisteren ging ons jaarlijks 'nieuwjaarsfeestje' bij vrienden door. Of dat dacht ik toch. Eénmaal aangekomen werd ik getrakteerd op een eigen 'babyshower'. Eéntje van formaat! (Helaas was het wel donker en hadden we geen fototoestel bij, maar ik wil jullie toch even laten genieten van de avond..)

Alles was versierd in roze en blauw!
Er zweefden ballonnen in het rond en er hing een waslijn klaar met mooie pakjes, body's en een mutsje aan.



 Ikzelf kreeg een kroon op het hoofd :)
Onze drank was aangepast in het blauw, met eendjes die er in dreven. Ook kregen we zo een leuk glas met een 'kronkelrietje', super!
De gastvrouw maakte lekkere 'ingepakte' babytjes in de oven. En ze verzon enkele baby-gerelateerde spelletjes:
Bollebuikentwister..
Waarbij de deelnemers enkel mochten meedoen met een bolle buik (kussen onder de trui). Ik moet zeggen dat ik toch niet meer zo lenig ben met mijn eigen bolle buik.
Bevrucht de eicel..
Iedereen kreeg een zaadcel en moest geblinddoekt de eicel proberen te bevruchten. Toeval of niet, de drie mannen waren het dichtste bij de eicel, de vrouwen daarentegen konden er niets van..
En als laatste..
Body's versieren met textielstiften!

Ondanks dat mijn vrienden zichzelf niet creatief vinden, vind ik de body's toch wel erg geslaagd en origineel.

Het was een super fijne avond!

13 opmerkingen:

  1. Zo leuk!!! Ja, het komt hier blijkbaar op ... Zoveel te fijner voor de bolle mama's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, leuk! (en hihi voor de body met instructies voor de papa :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben niet zo'n fan van babyshowers, maar zo'n setje body's zou een toekomstige zwangere versie van mezelf wel graag krijgen van alle vrienden! Dat wordt aankleden met de glimlach :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe leuk! Je genoot er vast en zeker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moh zo leuk zeg! Die worstenbaby's zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er super leuk uit! Wat een verrassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijne vrienden... zo fijn voor u :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe geweldig leuk moet dit geweest zijn! Toffe bende :)

    BeantwoordenVerwijderen