6 januari 2011

Driekoningentaart



De driekoningentaart kwam zo net, al geurend naar frangipane, uit de oven. Ik wou eerst een Narnia-geval kopen in het kruispunt. Maar.. gisterenavond werd ik aangezet om er zelf eentje te bakken. Toevallig vond ik een overheerlijk-klinkend recept bij photo-copy-Ann!








Mijn taart lijkt niet op de hare. Het lijkt niet eens op een taart in zijn gehele vorm. Mijn deeg was veel te plat en liep over het hele bladerdeeg uit. Daardoor spoot het deeg tussen de twee bladerdegen door. (een foto van de ongebakken versie durf ik jullie al helemaal niet tonen) Tot slot van rekening vergat ik de boon in het deeg te verstoppen. Ik voelde me even net zoals 'Jim' van 'American Pie', die ook zijn vingers in de taart steekt. Al was de taart bij mij nog ongebakken.


Het maken van de taart was een heel gesmodder. Eens hij uit de oven kwam, was ik overtuigd! Héérlijk en lekker sappig binnenin. De boon hebben we voorlopig wel nog niet gevonden.

Hebben jullie hem ook gemaakt? Of gekocht?

5 opmerkingen:

  1. Gesmoddodder? ;-) Misschien de volgende keer gewoon in een taartvorm doen. Ik denk dat je boter véél te zacht was en eigenlijk gewoon lopend, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben al blij dat je ze lekker vond. LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps ik zie nu dat ik gesmodder verkeerd heb getikt. ;-) Ik zal de volgende keer meer wat 'how to' foto's maken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het klinkt toch wel heel lekker. Wij hebben inderdaad de taart op, maar ik heb niet gewonnen. Schoonvader had 'm!

    Fijn weekend.

    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik doe het nog gemakkelijker, ik koop Herta 3 koningentaart. jaja, ik ben een luie moeder!!
    haha,
    Anne xxx

    BeantwoordenVerwijderen